2.2 Değişkenler

2.2   Değişkenler

Değişkenler bilgisayarın geçici belleğinde bilginin saklandığı gözlere verilen sembolik adlardır. Bir C programında, bir değişken tanımlandığında bu değişken için bellekte bir yer ayrılır. Her değişkenin tuttuğu değerin nasıl bir veri olduğunu gösteren (önceki bölümde anlatılan) bir veri tipi vardır .

C programlama dilinde, değişkenler ve sabitler programın başında bulunmalıdır. Bazı uygulamalarda değişkenin bir başlangıç değerinin olması istenir. Böyle durumlarda değişken bildirilirken başlangıç değeri verilebilir. Örneğin:

Değişken isimleri verirken bazı kurallara uymak zorunludur. Bunlar:

  • Değişken adları en fazla 32 karakterden oluşabilir. 32 karakterden uzun değişken adları ilk 32 karakteri değerlendirilir. Geriye kalan karakterler işleme tabi tutulmaz.
  • Değişken adları ingiliz alfabesinde bulunan karakterler (A-Z) veya (a-z) yada rakamlar (0-9) ile yazılmalıdır. Türkçe karakterler, özel karakter veya boşluk karakteri kullanılamaz.
  • Değişken adları herhangi bir rakam ile başlayamaz. Ilk karakter bir harf olamalıdır. Sonrakiler rakamlardan oluşabilir.
  • Aşağıda verilen kelimeler ANSI C ‘nin anahtar kelimeleridir (key words) ve değişken ismi olarak kullanılamaz.

 

 

Bu kurallara göre aşağadaki değişken (sabit, fonksiyon) adlarının geçerliliğini inceleyiniz.

Değişken/Sabit/Fonksiyon/Yapı Adı   Geçerlilik   Açıklama
asal   geçerli   –
Momentum   geçerli   –
ivme   geçerli   –
olasilik   geçerli   –
IsikHizi   geçerli   –
isik_hizi   geçerli   Alt çizgi karakteri   ‘_’   kullanılabilir
isik hizi   geçersiz   Boşluk karakteri kullanılamaz
ışık_hızı   geçersiz   Türkçe karakter kullanılamaz
1Bit   geçersiz   rakam ile başlanamaz
typedef   geçersiz   Anahtar kelimelerden birisi kullanılamaz

Bir cevap yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.